C.P. Company jest włoską marką założoną w latach 70. XX wieku przez Massimo Ostiego (o którym mogliście już przeczytać w poście o Stone Island). Początkowa nazwa to Chester Perry, lecz w 1978 roku została zmieniona na znane po dziś dzień C.P. Company. Powodem tego były dwie angielskie marki odzieżowe (Chester Barry i Fred Perry), które wystąpiły na drogę sądową w związku z roszczeniami odnośnie do nazwy.

Innowacja. Innowacja. Innowacja.

W laboratoriach C.P. nauka i sztuka łączą się w parę. Nieustanne badania pozwoliły firmie zostać pionierem na rynku tkanin i technik barwienia, wytwarzać nowe materiały, kroje i kolory. Nowe produkcje i projekty przesuwają granice nowoczesnej mody i wyznaczają jej kierunek.

W 1988 roku pochodzącemu z Bolonii Massimo Ostiemu zostało zlecone wyprodukowanie kurtki z goglami na włoski wyścig samochodowy Mille Miglia. Tak powstał najbardziej rozpoznawalny produkt od C.P. Company. Charakterystyczna kurtka z goglami w kapturze była inspirowana ochronnymi maskami przeciwgazowymi używanymi przez armię oraz kombinezonami kierowców samochodów wyścigowych. Massimo Osti innowacyjnie połączył aspekty ochrony oczu z wygodnym i stylowym ubiorem wyścigowym. Efektem jest obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych kurtek na świecie.

Gogle to cecha charakterystyczna C.P. Company. Początkowo chroniły oczy kierowców wyścigowych, aktualnie są nieodłącznym elementem Casuals, pozwalającym kibicom ukryć twarz przed kamerami i funkcjonariuszami.

„it’s not some fashion, it’s not some trend, it’s part of our identity.”

Gogle nadal pojawiają się w kolekcjach marki. Jednak nie tylko w kurtkach, gdyż można zauważyć je w czapkach czy bluzach.

instagram.com

W Polsce rzadko spotyka się odzież ze słynnymi goglami. Istnieje jedynie kilka sklepów, w których można zakupić produkty C.P. Company. W 2019 roku w teledysku polskiego rapera Małolata do utworu „Transfer” mogliśmy zobaczyć kurtkę z goglami. „W ch*ju mam co jest dla Ciebie modne, nie wiem, jakie masz szmaty w szafie, u mnie w kapturach gogle”.

Gogle były widoczne także u znanego polskiego dziennikarza Jakuba Olkiewicza, który podczas jednego z programów na Kanale Sportowym „zamiast kapelusza wprowadził nowy, świeży element do swojego wizerunku – gogle” (2:15).

Zdjęcia kibiców w odzieży C.P. Company

instagram.com
instagram.com
instagram.com
instagram.com
instagram.com
instagram.com
instagram.com